قالب دایکاست(دایکست)

امروزه برای ساخت قطعات آلومینیومی ( یا هر نوع فلز سبک دیگری) از قالب های ویژه صنعتی استفاده می کنند. به این قالب ها قالب دایکاست گفته می شود. از این مدل قالب ها در صنایع خودرو سازی و ساخت بدنه و بخش های سبک و قطعات خاص و مهم استفاده می شود .

قالب هایی که در بخش های مهم صنایع استفاده می شوند انواع مختلفی دارند . روش تولید این قالب ها متفاوت است و هر کدام از این قالب ها نیز کاربرد خاص خود را دارند . از مهمترین قالب هایی که در صنایع استفاده می شود قالب هایی است که با خاصیت ریخته گری ساخته می شوند. این قالب ها به سه دسته تقسیم می شوند .

  • قالب دایکاست
  • قالب ریژه
  • قالب ماسه

ساخت قالب دایکاست

ساخت قالب دایکاست و آشنایی با آن

مهمترین قالبی که در صنایع و مخصوصاً بخش های ریخته گری استفاده می شود قالب دایکاست می باشد. از این قالب در بخش های مختلف صنایع استفاده می‌شود و کاربرد های مهمی دارد . از این قالب ها برای ساخت قطعات ساده تا قطعات پیچیده با طرح های هندسی خاص استفاده می شود .

متریال قالب دایکاست(دایکست)

در ساخت قالب دایکاست(دایکست) باید از فولادهای گرمکار با کیفیت استفاده کرد چون در این روش به دلیل حرارت زیاد مواد مذاب، فولاد باید مقاومت زیادی در برابر حرارت بالا داشته باشد.

ضخامت و طول و عرض فولاد نقش بسزایی را در عمر قالب و کیفیت قطعات تولید شده دارد.

عوامل موثر بر روی کیفیت قطعات:

  • – طراحی اصولی
  • – ابعاد مناسب فولاد گرمکار
  • – محل ورود مواد به داخل حفره قالب و اندازه آن
  • – انباره ها
  • – سیستم خنک کاری قالب

روشهای تولید قالب دایکاست(دایکست)

قالب دایکاست(دایکست) معمولا با دو روش گرم(hot chamber) و سرد(cold chamber) تولید میشود. در روش cold chamber مواد ذوب شده توسط اپراتور با پیمانه در محفظه دستگاه ریخته میشود و سپس عمل تزریق انجام میشود. ولی در روش گرم، مواد توسط کوره خود دستگاه ذوب میشود و توسط سیلندر دستگاه به محل تزریق هدایت میشود.

پس از تزریق مواد مذاب به داخل قالب و پس از خنک شدن، دو سمت قالب از هم جدا میشوند و قطعه توسط سنبه پران ها که آنها هم از جنس گرمکار تولید میشوند به بیرون قالب هدایت میشوند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش