قالب گیری باکالیت و قالب گیری پلیمری

قالب گیری باکالیت و پلیمری دو نوع از روش های قالب گیری در صنعت قالب سازی پلاستیک اند که از هر یک برای تولید قطعات متفاوتی استفاده می شود. 

قالب گیری تزریق پلاستیک

قالب گیری تزریق پلاستیک، یکی از روش های ساخت قطعات پلاستیکی است. در این روش، پودر پلاستیک، از داخل قیف وارد دستگاه شده، سپس تبدیل به مواد مذاب پلاستیکی شده و با فشار به داخل قالب تزریق پلاستیک هدایت می شود. در اینجا اگر قالب سرد باشد، قطعه شکل گرفته و به بیرون پرتاب می شود اگر قالب از نوع دیگری باشد، ابتدا گرم شده مواد ذوب شده و به شکل قالب درآمده سپس فرایند سرد شدن اتفاق می افتد.

قالب گیری باکالیت

قالب گیری باکالیت یکی از روش های ساخت قطعات پلاستیکی در دستگاه های تزریق پلاستیک است. در این روش، پلاستیک سرد وارد قابلی سرد شده سپس قالب تغذیه شده با حرارت گرم می شود تا پلاستیک شکل بگیرد. زمانی که مواد شکل و فرم قالب را به خود می گیرند، سخت شده و دیگر با حرارت به حالت مذاب در نمی آیند. حرارت لازم برای ساخت مواد ترموست یا دورپلاست 170 درجه سانتیگراد است. این نوع پلاستیک بعد از سخت شدن توسط هیچ ماده ای حل نمی شود. در قالب گیری باکالیت مواد ابتدا در محفظه گرم شده سپس به درون قالب گرم تزریق می شوند. این مواد نرم شده، شکل حفره های قالب را به خود گرفته و بعد از تغییرات شیمیایی خنک کننده به بیرون پرتاب می شوند.

روش های قالب گیری باکالیت

قالب گیری باکالیت را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

الف. قالب گیری انتقالی

در روش قالب گیری انتقالی، ابتدا مواد از درون یک یا چند کانال، با فشار زیادی از میان محفظه های بازدهی به داخل حفره قالب تزریق می شوند. در این روش، قبل از تزریق مواد، قالب با گیره های محکمی بسته می شود.

ب. قالب گیری تحت فشار

در روش قالب گیری تحت فشار، پودر یا قرص پلاستیک داخل قالب ریخته شده و سپس درب قالب بسته می شود. این مواد با حرارتی که به قالب وارد می شود، ذوب شده و به شکل قالب در می آیند.

قالب گیری باکالیت چیست؟

قالب گیری تحت فشار پیستول

در روش پیستول، مواد تحت فشار پیستول وارد قالب شده و حول محور پیستول شکل می گیرد. در واقع پیستول بعد از خارج شدن از قطعه حفره ای داخل قطعه به وجود می آورد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش